Velkommen til Odsherred Detektorforening

Vi er en hyggelig lille forening med plads til fordybelse

DIME

DIME hjemmesiden - Via computer: Besøg siden via linket her - www.metaldetektorfund.dk - eller klik på billedet herunder.

DIME

Folkene bag DIME beskriver portalen således:  DIME står for ”Digitale Metaldetektorfund” og er en digital platform til registrering af arkæologiske fund gjort af private. DIME kan bruges til registrering af alle arkæologiske fund, men bruges oftest til fund gjort ved hjælp af metaldetektor.

Du behøver kun et DIME nummer på posen
Vejledninger til DIME!

Hvordan kommer man i gang med DIME...

DIME teamet har lavet nogle gode vejledninger. Klik på linket herunder og lær hvordan du opretter dig i DIME, hvordan du installerer DIME på din telefon og hvordan du manøvrerer i DIME. Ude på marken registrerer du dit fund i DIME ved hjælp af din telefon, f.eks. med foto. Du får et DIME nummer, afslutter derefter og når du kommer hjem gør du registreringen færdig. Hurtigt videre!!