Indlevering til museet

Foreningen hjælper gerne med registrering og indlevering af fund til Danefæ vurdering. Alle registrerede fund skal forbi det lokale museum. Det er dem, der vurderer, registrerer yderligere og afleverer til danefæ vurdering på nationalmuseet. Derfor er det vigtigt, at fundet, inden indlevering, enten er registreret i DIME eller indskrevet i foreningens rapporteringsskema.
Der kan laves aftale med formanden om indlevering, men igen, kun hvis fundet er registreret som nævnt.

Rapporteringsskemaet kan downloades her

(Brug DIME hvis muligt - gå til DIME introdukion)

Rapporteringsskema.pdf
Indlevering af fund, kun efter aftale...

Museum Vestsjælland

Museets geografiske ansvarsområde dækker Holbæk, Kalundborg, Odsherred, Ringsted, Slagelse og Sorø Kommuner. Det er altid en god ide at vide noget om,  hvordan man indleverer sine registrerede fund.
Linket herunder peger på information om hvordan man indleverer og hvordan man skaber kontakt til museet.