Fundgalleri

Velkommen til foreningens fundgalleri

Du er velkommen til at kigge med, vi vil gerne vise vores fund og aktiviteter frem.
Klik på billederne for at gå til galleriet

Ældre stenalder

Ældre stenalder er en del af jægerstenalderen, som omfatter både Ældste stenalder og Ældre stenalder. Jægerstenalder i Danmark spænder fra ca. 12.800 f.KR. til år 3.900 f.KR.

Yngre stenalder

Yngre stenalder indtrådte med agerdyrkningen og varede i Danmark fra 3900 f.Kr. til 1800 f.Kr.

Bronzealder

Fra omkring år 1800 f.Kr. var der en selvstændig nordisk bronzealder kultur.

Yngre bronzealder (1100-500 f.Kr.)

Ældre bronzealder (1800-1100 f.Kr.)

Jernalder

Jernalderen i Danmark regnes i dag som tidsrummet mellem ca. år 500 f.Kr. til år 800 e.Kr.

Vikingetid

Vikingetiden i Norden regnes fra slutningen af 700-tallet til omkring år 1050

Middelaldermønter

Den første danske Middelaldermønt med årstal på er fra perioden 1202-1241. Den er samtidig Europas ældste middelaldermønt. (det er ikke den på billedet)

Regnepenning

Regnepenning – en slags jetoner - blev brugt sammen med et regnebræt og gjorde det muligt at regne med romertal på en hurtig og let måde.

Mønter efter 1536

Mønter fra tiden efter reformationen i 1536.

Vi søger videre

Galleriet slutter her, men vi søger videre og opdaterer med nye fund når det er muligt.