Velkommen til Odsherred Detektorforening

Vi er en lille hyggelig forening med plads til fordybelse

Folkemødet i Odsherred 2024

"Folkemødet var en stor succes for foreningen"

Lørdag den 8. juni deltog foreningen med en stand på Folkemødet i Jyderup

Formanden, Michael P, Jakob og Ivan repræsenterede foreningen.
Vi havde travlt hele dagen, der var mange gæster der gerne ville prøve at gå med detektor.
På standen udstillede vi fund af forskellig art, de var med til at vise hvad vi kan.
Michael P. havde en del af hans stensamling med, hvor en flot lille pilespids i flint vakte begejstring. Michael havde blandt andet div. fund fra markerne i Odsherred med. De gav et godt indblik i, hvad man som detektorfører får samlet i løbet af årene. Formanden havde også medbragt lidt kræs fra fundkataloget. Han havde succes med at vise gæsterne, både smykker og mønter. Især mønten fra Bergen, fundet for 10 år siden i Vindekilde, var der stor interesse i at høre om. Alene det, at der var skrevet om den i avisen, og det at den også indbragte en flot Danefæ findeløn, det rigtig mange hører om, fik folk til at drømme stort!
Vi hyggede med detektorerne i en lille fold, der i dagens anledning var var klippet så den fremstod med stier. Jakob og Ivan spredte mange mønter ud i det nyklippede græs. Det var noget de unge "skattejægere" og de kommende detektorførere kunne bruge. Der blev fundet mange mønter, ingen gik tomhændet fra en tur med detektoren.
Vi fik måske også en hel familie som nye medlemmer.
Super dag trods regnen. Især da arrangementet sluttede åbnede himlen sig for alvor... Godt det ikke var i løbet af dagen!