Dansk Mønt

De beskriver deres side sådan her: Dansk mønt er i al beskedenhed verdens største  webside om et enkelt lands mønter.

Detektorkort

Detektorrelevant hjemmeside lavet af Christian Witting - På www.bondejern.dk, under Seneste nyt tråden, beskrives hvordan man opererer på kortsiden.

Harja

Det er her du kan hente den flotte Fibeltavle, Fibeltabel, Harja kompendium 2.0, Keramik kompendium, Vægtlodder af bly oversigt mv.

Forhandlere af detektorudstyr

Detektorshop

Detektorshop ligger uden for Århus og forhandler at indenfor metaldetektorer, magnet fiskeri og tilbehør til begge dele.

Treasurehunter

Treasurehunter.dk er en online butik med showroom i Århus. Butikken sælger at til outdoor hobbyen.

zeejuu

Zeejuu.dk er en online butik med showroom i Års i Nordjylland. Butikken sælger at til outdoor hobbyen.

Tre hyggelige YouTube kanaler

Detektor King

Kig med når en flok hyggelige gutter tager på den ene tur efter den anden, altid med deres Go-Pro kamera ved hånden.

TerraGermania

Her er en lang række hyggelige ture med detektoren, og der findes virkelig mange emner. Han taler engelsk, men der er ro på!

The Scottish Detectorist

Turen går til Skotland. Man kan forvente fantastisk natur og flotte fund herinde.

Til de lange vinteraftener. Der er rigtig meget at finde på YouTube som omhandler vores hobby. Prøv at gå på YouTube og søg på Metaldetektor, eller Metaldetecting Norway, Holland, England osv. - Der er til mange timers underholdning.